BEAUTY ZONE PIELĘGNACJA URODA

Wpływ diety na cerę – zobacz, co warto jeść by była ona promienna i jak najdłużej młoda!

Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis
foto: Chan Walrus/Pexels

Mało jest osób, które mogą pochwalić się promienną i zdrową cerą. Okazuje się, że problem często tkwi w nieodpowiedniej diecie. Co więc jeść, by skóra była piękniejsza i mniej problematyczna?

Wiele osób ma problemy z cerą. Skóra twarzy jest bardzo delikatna, podatna na podrażnienia i narażona na działanie czynników zewnętrznych. Nieodpowiednia pielęgnacja i dieta tylko pogarszają jej stan. Staje się przesuszona, swędząca, matowa i poszarzała. Zapominamy, że „jesteśmy tym, co jemy”. Jeśli nie zadbamy o spożywanie zdrowych produktów, to możemy być pewni, że nawet najlepsza pielęgnacja zewnętrzna nie sprawi, że skóra będzie idealna.

Witaminy są bardzo ważne dla naszej skóry

Chcąc cieszyć się piękną, zdrową cerą konieczna jest dieta bogata w różne witaminy. W maśle, pestkach dyni, pestkach słonecznika i  kiełkach znajdziemy witaminę E. Dzięki niej nasza skóra później się starzeje, jest jędrna i pełna blasku. Witamina ta jest bowiem doskonałym przeciwutleniaczem, który neutralizuje wolne rodniki. 

Jeśli chcemy mieć nawilżoną, odporną na podrażnienia cerę, to powinniśmy zadbać, by w naszej codziennej diecie znalazły się produkty bogate w witaminę D, czyli chude mięso, jaja, orzechy, banany, wątróbkę, ziemniaki, pełnoziarniste pieczywo oraz rośliny strączkowe. 

Po witaminę C sięgamy głównie w okresie przeziębień, chcąc wzmocnić swój organizm. Witamina ta wpływa także na kondycję naszej cery – działa antyoksydacyjne, odmładza ją, dotlenia oraz wzmacnia naczynia krwionośne. Witaminę C zawierają cytrusy (cytryny, pomarańcze, mandarynki), czarne porzeczki, brokuły, papryka oraz brukselka. 

Warto także sięgać po produkty z beta-karotenem, czyli prowitaminą A, którą znajdziemy w marchwi, szpinaku, czerwonej papryce, suszonych morelach oraz w produktach odzwierzęcych, takich jak wątróbka i jaja. Witamina A jest niezbędna dla naszej skóry, bowiem wspiera funkcjonowanie tkanki nabłonkowej, wzmacnia nie tylko skórę, ale też włosy i paznokcie. Opóźnia także proces starzenia się skóry. Cera staje się bardziej jędrna i elastyczna.

Piękna skóra? Zadbaj, by w diecie znalazły się minerały

Nie tylko witaminy, ale też składniki mineralne odpowiadają za to, jak prezentuje się nasza skóra.  W spożywanych produktach powinien znaleźć się jod, który znajdziemy w morskich rybach. Gdy jest go zbyt mało w organizmie, wówczas cera staje się szorstka w dotyku, może się także łuszczyć. Istotne jest też żelazo, które jest składnikiem większości czerwonych i zielonych warzyw oraz wątróbki. Jego brak prowadzi do anemii, wówczas skóra staje się blada i pojawiają się cienie pod oczami. 

Chcąc zadbać o zdrowie i wygląd naszej cery, nie można pominąć selenu, który chroni błony komórkowe oraz czerwone krwinki przed uszkodzeniami i wspomaga produkcję przeciwutleniaczy. Występuje w orzechach, drożdżach, rybach morskich oraz zbożach. Warto też jeść bogate w kwasy omega-3 i omega-6 ryby, pestki dyni oraz używać oliwy z oliwek i oleju z pestek winogron. Kwasy te gwarantują odpowiednie nawilżenie skóry. 

Pamiętaj o nawadnianiu organizmu

Jak wiadomo – organizm człowieka w dużej mierze (nawet 50-70%) składa się z wody. Znajdziemy ją także w tworzących skórę komórkach ciała. Jeśli więc pijemy jej zbyt mało, to organizm się odwadnia. Wtedy cera staje się mniej elastyczna, szorstka i matowa. Zmarszczki stają się bardziej widoczne, pojawiają się cienie pod oczami – to oznaka, że koniecznie należy dostarczyć większej ilości płynów. Szacuje się, że powinniśmy wypijać średnio 1,5 litra wody każdego dnia.

Tych składników unikaj w swojej diecie

Śmieciowe jedzenie może i smaczne, ale na pewno nie jest zdrowe. Jeśli sięgniemy po hamburgera czy frytki z budki raz na jakiś czas, to nic się nie stanie, jednak jedzenie ich regularnie może wywołać wiele dolegliwości żołądkowych, a do tego negatywnie wpłynąć na cerę. Warto pamiętać, że najgorzej na kondycję naszej skóry wpływa spożywanie produktów o wysokim indeksie glikemicznym, zawierające cukier i węglowodany. Warto ograniczyć więc spożywanie białego pieczywa, chipsów, batoników, sztucznych ciastek itp. Niewskazane są także wszelkiego rodzaju używki – alkohol, kawa czy papierosy. Dietetycy zgodni są też co do tego, że ludzie jedzą zbyt dużo soli (która jest bardzo niezdrowa) oraz bardzo ostrych przypraw. Jeśli więc lubimy słone i ostre potrawy, warto stopniowo zmniejszać ilość tych dodatków. Z czasem okaże się, że bez nich lepiej wyczuwamy smak potrawy, a do tego – lepiej się czujemy i wyglądamy.

Opublikuj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Musisz zobaczyć