Promocja/SEO strefa

Co warto wiedzieć o pozycjonowaniu dla salonu SPA?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

We współczesnym świecie opartym na handlu internetowym szczególnie istotny jest proces pozycjonowania, czyli poprawy pozycji we wiodącej wyszukiwarce treści w Polsce, Google. Proces ten jest dobrze rozpowszechniony i coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na jego wdrożenie jeszcze przed opublikowaniem swojej docelowej witryny. Okazuje się jednak, że pozycjonowanie może dotyczyć także sklepów stacjonarnych oraz punktów usługowych. W takim przypadku jednak zakres działań jest zupełnie inny od pozycjonowania ogólnego, dlatego warto je sobie przybliżyć na praktycznych przykładach.

Co to jest pozycjonowanie SEO?

W pozycjonowaniu chodzi o osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce Google. Świeże witryny bez dotychczasowej historii w tej wyszukiwarce są na samym początku swojego istnienia zupełnie niewidoczne w SERP (Search Engine Results Page – wynikach wyszukiwania), dlatego nie są w stanie osiągnąć z tego tytułu i źródła jakiegokolwiek ruchu. Wielu początkujących przedsiębiorców decyduje się wówczas na płatną kampanię reklamową, opartą na reklamach displayowych bądź artykułach sponsorowanych, które generują duży, lecz także niezbyt trwały ruch. Pozycjonowanie SEO działa na zupełnie innej zasadzie.

Internauta w polu wyszukiwania Google zazwyczaj wpisuje konkretne i i interesujące go wyrażenie, np.:

  • ubrania męskie tanio,
  • rozkład jazdy pkp,
  • oleje samochodowe,
  • i wiele innych.

Po wpisaniu tego typu hasła oczekuje, aby w pierwszych wynikach wyświetliły się witryny odpowiadające na jego zapytanie, np. sklep z męską odzieżą w przypadku hasła ”ubrania męskie tanio”. W pozycjonowaniu chodzi o to, aby konkretna witryna dostała się praktycznie aż na sam szczyt wyników pod konkretną frazę i mogła w ten sposób uzyskać duży, darmowy (organiczny) ruch, które cechuje się wysokim współczynnikiem konwersji, czyli możliwością dokonania zakupu przez odwiedzającego. 

Znaczenie i zalety pozycjonowania istotne z punktu widzenia przedsiębiorcy

Wiele osób chcących spróbować swoich sił w branży e-commerce zastanawia się na samym początku podczas wyboru CMS’u ile kosztuje sklep na Skyshop. Niewielu jednak zwraca uwagę także na koszty poboczne, które mogą zupełnie na nowo zdefiniować rentowność danego biznesu. Warto jednak na początku poznać zalety pozycjonowania SEO, a należą do nich:

  • znacznie większa liczba internautów odwiedzających witrynę,
  • lepsze wyniki w Google i tym samym lepsza widoczność,
  • wzbudzanie większego zaufania,
  • większe możliwości dalszego rozwoju,
  • i wiele innych.

Jak widać – pozycjonowanie się opłaca, a cena jest zależna między innymi od zakresu prac pozycjonerów i programistów czy też copywriterów oraz od liczby zadań pobocznych niezbędnych do przeprowadzenia. Wbrew pozorom większość agencji interaktywnych SEO znacznie przychylniej patrzy na proces pozycjonowania świeżej witryny bądź takiej, która nie została jeszcze opublikowana. To oznacza także znacznie niższą ostateczną cenę. Zatem czy warto założyć sklep na Sky-Shop? Zdecydowanie tak, jednak doskonałym pomysłem będzie skontaktowanie się z wybraną agencją w celu ustalenia szczegółów dotyczących pozycjonowania jeszcze przed jej ostatecznym opublikowaniem.

Pozycjonowanie stacjonarnego salonu SPA – jak zacząć i o czym pamiętać?

W przypadku standardowego pozycjonowania chodzi o poprawę pozycji wybranej witryny w ujęciu krajowym, dlatego z reguły przeprowadza się je w przypadku stron informacyjnych, sklepów online czy portfolio, które nie podlegają rejonizacji. Pozycjonowanie lokalne ma nieco inną charakterystykę. W tym przypadku łączy się konkretną frazę kluczową z miastem lub regionem, jak np.:

  • salon SPA Warszawa,
  • wrocław salon SPA tanio,
  • salon SPA ceny usług Gdańsk.

W tego typu sytuacjach internauta to zazwyczaj potencjalny klient punktu stacjonarnego, dlatego witryna Google zaprezentuje mu już w pierwszych wynikach salon SPA w wybranej lokalizacji zarówno w postaci punktów na mapie Google, jak i w wynikach wyszukiwania. Warto się zdecydować na tego typu działanie w przypadku dosłownie każdej firmy stacjonarnej. Współcześni klienci zazwyczaj szukają punktu usługowego lub handlowego w swoim mieście właśnie za pomocą wyszukiwarki, dlatego tak istotne jest, aby się na niej znaleźć.

Najpierw jednak koniecznie znajdź odpowiedzialną agencję interaktywną SEO, która będzie w stanie w prawidłowy sposób wypozycjonować Twoją witrynę. Nie kieruj się jednak wyłącznie ceną, a referencjami. Agencje z wieloletnim stażem z reguły doskonale znają algorytm Google i mimo jego utajnienia, potrafią spełnić większość jego rygorystycznych wymagań.

Fot. Christin Hume/unsplash.com

2 komentarze
  1. Avatar
    Izabela 4 miesiące temu
    Odpowiedz

    Zgadzam się, że warto założyć sklep na Sky-shop ale dobrze jest też pamiętać że pozycjonowanie sklepu www jest równie ważne, zwłaszcza w przypadku pozycjonowania stacjonarnego salonu SPA który na pewno ma dookoła siebie mocną konkurencje która nie śpi i na pewno też podejmuje działania seo aby być jak najwyżej w wyszukiwarce w danym mieście gdzie salon się znajduje.

  2. Avatar
    Kacper 3 miesiące temu
    Odpowiedz

    W pierwszej kolejności musimy wiedzieć, że nie można ot tak powiedzieć, jaki poniesiemy koszt pozycjonowania, gdyż składają się na niego różne czynniki, których zresztą jest niemało. Udajemy się do agencji interaktywnej celem skorzystania z audytu, wtedy myślimy, wraz ze wsparciem doświadczonego zespołu, który z dostępnych cmsów okaże się dla nas optymalnym. W moim przypadku pozycjonowanie selly doskonale wpisało się w zakres realizowanych działań. Sky-shop jest jak najbardziej w porządku, jednak niech Twoją decyzję umotywuje zdanie ekspertów.

Opublikuj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Musisz zobaczyć