STYL ŻYCIA UMYSŁ

Jak właściwie dbać o zdrowie psychiczne?

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis
foto: Elly Fairytale/Pexels

Kupujesz liczne suplementy, łykasz witaminy, a przy tym dobrze się odżywiasz i regularnie ćwiczysz. Robisz to wszystko z myślą o zdrowiu. Jednak kiedy otaczasz się negatywnymi informacjami, o które w dobie pandemii nietrudno, ciągle się stresujesz lub denerwujesz, cierpi na tym twoje zdrowie psychiczne. Jak zatem właściwie o nie zadbać?

O ile o zdrowie często staramy się mniej lub bardziej dbać, tak o równowadze psychicznej najczęściej zapominamy. Efektem tego są: przewlekły stres, brak odpowiedniego wypoczynku nocnego, spadek odporności, wypadanie włosów, a także podatność na szereg chorób. Dlatego niezwykle ważne jest, zwłaszcza w tych trudnych czasach, aby zadbać również o zdrowie psychiczne.

1. Odetnij się od negatywnych informacji

Każdego dnia jesteś bombardowana negatywnymi informacjami. Nowe przypadki zachorowania na COVID, wypadki na drodze, kolejne obostrzenia nakazujące izolację czy problemy w pracy. Nagromadzenie negatywnych wiadomości niekorzystnie wpływa na psychikę, czego efektem jest nieustanny stres, podenerwowanie i rozdrażnienie. Im dłużej poddajesz się temu stanowi, tym gorzej sypiasz, a twój organizm ma coraz większe trudności z prawidłowym trawieniem i odpornością.

Dlatego jeśli dostrzegasz u siebie podobne symptomy, ogranicz korzystanie z mediów społecznościowych, przeglądania informacji, telewizji i gazet. Ważne, żeby tego typu rzeczy unikać zarówno rano, ponieważ nastroisz się negatywną energią na cały dzień, jak i wieczorem przed snem.

2. Medytuj

Jeżeli masz problem z koncentracją, jesteś rozdrażniony, a krążące myśli nie dają ci zasnąć lub pracować, staraj się medytować. Włącz uspokajającą muzykę i głęboko oddychaj. Możesz przy tym liczyć oddechy lub po prostu starać się o niczym nie myśleć. To pozwoli ci się wyciszyć i zrelaksować.

3. Doceniaj się i mów sobie miłe rzeczy!

Może zabrzmieć to dziwnie, ale mówienie sobie przed lustrem miłych rzeczy podświadomie wprowadza w dobry nastrój. Dlatego każdego dnia doceniaj siebie na przykład za to, co udało ci się zrobić, osiągnąć.

4. Spotykaj się z bliskimi

Oczywiście w dobie pandemii jest to trochę utrudnione. Możesz jednak do woli spotykać się ze znajomymi online, a nawet robić imprezy w sieci. To pozwoli ci poczuć namiastkę normalności, a także ukoi niepokój.

Opublikuj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Musisz zobaczyć