STYL ŻYCIA UMYSŁ

Poznaj sposoby na wyciszenie się po ciężkim dniu pracy

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
foto: Andrea Piacquadio/Pexels

Dłużący się w nieskończoność czas w pracy dobiegł końca. Wracasz do domu i marzysz tylko o tym, by odpocząć, ale Twoją głowę zaprząta wiele innych myśli. Wróć do domu i zrelaksuj się! Poznaj nasze sposoby na wyciszenie się po ciężkim dniu pracy.

Stres nagromadzony w ciągu wyczerpującego i aktywnego dnia w pracy potrafi szybko wyprowadzić z równowagi. Oprócz tego, że psuje nam nerwy i zaczyna wykańczać psychicznie, prowadzi do bólu głowy i spięcia mięśni karku. Jedyne, o czym zaczynamy wtedy marzyć to odprężająca kąpiel i odpoczynek. Jak skutecznie i długotrwale wyciszyć się po ciężkim dniu pracy, by czuć się wypoczętym i zrelaksowanym?

Odpowiednia ilość snu na zmęczenie i wyciszenie

Powinniśmy zadbać przede wszystkim o odpowiednią jakość i ilość godzin swojego snu, ponieważ w innym wypadku sami odbieramy własnemu organizmowi szansę na regenerację. Dorosły człowiek powinien spać minimum 7 godzin. Oczywiście jest to reguła, od której zdarzają się wyjątki, ale taka ilość snu jest wystarczająca, by rano nie wstawać niewyspanym i nadal zmęczonym. Gdy do tego zadbamy o zdrowe i regularne posiłki, bogate w witaminy i składniki odżywcze, będziemy wysypiać się o wiele lepiej. Złym pomysłem jest najadanie się przed snem, bowiem może spowodować niestrawność, bóle żołądka i zgagę.

Coś dla ciała na odstresowanie

Nie zapominajmy, że ruch to zdrowie. Po ciężkim dniu w pracy, szczególnie po całodniowym siedzeniu za biurkiem, potrzebujemy się poruszać. Po powrocie do domu możemy wyjść na spacer czy pobiegać. Jeśli jednak nie czujemy się na siłach, to warto postawić na ćwiczenia rozciągające lub zapisać się na jogę, bądź lekcje tańca, które nie dość, że zregenerują i pobudzą, to będą dodatkowym zastrzykiem endorfin. Trening, niezależnie w jakiej formie, pomaga psychicznie. „Wypacamy” stres i wiele natrętnych myśli, a wyciszenie przychodzi momentalnie.

Po treningu powinniśmy zafundować sobie domowe spa. Długa i relaksująca kąpiel będzie  najlepszą nagrodą po ciężkim dniu zarówno dla ciała, jak i ducha. Do wanny warto wówczas nalać znaczną ilość wody i dodać do niej olejki do kąpieli. Relaksująca muzyka pomoże nam się dodatkowo odprężyć. Nastrój stworzą też zapachowe świece. Dopieszczenie ciała ulubionymi kosmetykami i ciepła woda rozluźni spięte po ciężkim dniu mięśnie i przygotuje do błogiego snu.

Wyciszenie poprzez czytanie, słuchanie muzyki i dobry serial

Kiedy po wysiłku fizycznym i relaksującej kąpieli, nie mamy jeszcze ochoty na sen, wyciszmy się poprzez dobrą i przyjemną lekturę. Nie musi to być książka naukowa i trudna w interpretacji, dobierzmy jej tematykę do naszego aktualnego nastroju. Bywa tak, że po ciężkim dniu pracy, chcemy po prostu sobie popłakać nad łamiącą serce historią, bądź z wypiekami na twarzy przeżywać razem z bohaterami powieści płomienny romans. Pamiętajmy, że książka może pomóc nam odkrywać ciekawe i nieznane dotąd horyzonty, ale równie dobrze może bawić i wzruszać. A co w przypadku, gdy nie mamy ochoty na czytanie? Wtedy muzyka przychodzi z pomocą. Warto posłuchać podcastu z relaksującymi melodiami albo obejrzeć dobry film. Najprostsza forma rozrywki jest receptą na wyciszenie po ciężkim dniu pracy.

Formą wyciszenia może być także wizyta w teatrze. Na wiele osób obcowanie z kulturą działa kojąco. Czasem, aby lepiej się zregenerować, potrzebujemy zmienić otoczenie i odzież na wieczorową i rozkoszować się towarzystwem inspirujących osób.

Odpowiedzi na pytanie, jak się wyciszyć po ciężkim dniu pracy jest mnóstwo. To, jaką formę regeneracji wybierzemy, zależy od tego, co lubimy robić i w jakim towarzystwie. Kiedy w końcu odnajdziemy odpowiednią dla nas metodę relaksu, będzie nam o wiele prościej radzić sobie z nagromadzonym stresem podczas ciężkiego dnia w pracy. Istotną kwestią jest też pozytywne myślenie!

Opublikuj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Musisz zobaczyć