STYL ŻYCIA UMYSŁ

Afirmacje – czy warto stosować?

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis
https://www.pexels.com/Prasanth Inturi

Masz problem z realizacją celów i postanowień? Czujesz, że wciąż żyjesz w świecie marzeń, jednak nic się nie urzeczywistnia? A może często tracisz motywację? Jeśli choć na jedno z tych pytań odpowiedziałaś tworząco to znak, że afirmacje są dla ciebie!

Myśli mają ogromną moc tworzenia rzeczywistości, w której żyjesz. To dzięki nim pozytywnie bądź negatywnie nastawiasz się do dnia, zyskujesz nieograniczone pokłady energii lub tracisz je i czujesz jedynie senność. Naukowcy oszacowali, że człowiek ma ok. 60 tys. myśli w ciągu dnia. Najczęściej jednak, bo aż w 80%, przewijają się te negatywne. Niekorzystnie wpływa to nie tylko na nasze samopoczucie, ale i funkcjonowanie całego organizmu. Wydzielane są hormony, które wręcz zatruwają nas od środka. Co więcej, myśli te przekładają się na działania, a biorąc pod uwagę, że aż 80% z nich to te negatywne, lepszym stwierdzeniem będzie, że na brak działań.

Brak działań to kolejne negatywne myśli, a także lęk, frustracja i złość. I tak mija dzień za dniem. Jedynym sposobem na zatrzymanie tego niekorzystnego procesu jest zmiana sposobu myślenia. Ta nie nastąpi od razu czy po kilku dniach. Niekiedy wymaga miesięcy pracy nad sobą. W końcu zastanów się od jak dawna kreujesz myśli negatywne?

Potrzeba zatem czasu, aby w mózgu wykształciły się nowe połączenia, nowe drogi, które po zaistniałej sytuacji będą cię prowadziły do określonych mechanizmów i zachowań, a także będą kreowały myśli pozytywne.

Codzienne ćwiczenia i praktykowanie afirmacji, a także jogi, Mindfulness czy medytacji pozwolą ci zahamować bieg złych myśli.

Jak zatem praktykować afirmacje? Pomocne w tym zadaniu okażą się poniższe filmiki.

Zdjęcie główne: Prasanth Inturi/ pexels.com

Opublikuj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Musisz zobaczyć