Szwedzki gigant meblowy zamierza walczyć z nadmiernym konsumpcjonizmem i przy okazji zrobić coś dobrego dla naszej planety. W tym celu chce odkupywać od klientów używane meble, a następie je sprzedawać po niższej cenie. Czy taki model biznesowy się sprawdzi?
Buy Back – tak nazywa się program, który IKEA chce promować w ramach strategii zrównoważonego rozwoju. Tym samym szwedzka marka wychodzi naprzeciw wszechobecnemu konsumpcjonizmowi i pokazuje, że los środowiska nie jest jej obojętny. Dzięki programowi meble zyskają drugie życie, a nasza planeta nieco odetchnie. Co więcej, brand nie tylko odkupi wszystkie kredensy, sofy, regały czy komody, ale i sprzeda je po niższej cenie lub odda na cele charytatywne. Klient sprzedający meble otrzyma natomiast bon, który będzie mógł zrealizować w dogodnym momencie.
Zobowiązujemy się do bycia częścią rozwiązania ku lepszej przyszłości. Wraz z uruchomieniem programu „Buy Back” dajemy drugie życie wielu przedmiotom. To ekscytujący krok na naszej drodze do przekształcenia się w biznes w pełni cyrkularny i przyjazny środowisku, co chcemy osiągnąć do 2030 r. – tak o programie Buy Back wypowiedział się Peter Jelkeby, menedżer ds. sprzedaży detalicznej Ikei w Wielkiej Brytanii i Irlandii.
A jak wam podoba się ten pomysł?