Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Gadżety pozwalają się wyróżnić firmom na tle konkurencji i zapaść klientom w pamięć. Wybranie odpowiednich gadżetów wbrew pozorom wcale nie jest takie łatwe. Należy się zastanowić, do jakich klientów chcesz trafić. Ostatnim trendem są gadżety ekologiczne, które przydają się konsumentom i nie zaśmiecają planety. Poniżej przedstawiamy gadżety, które nadają się dla branży gastronomicznej.
Dobrym pomysłem jest zrobienie toreb reklamowych z logo restauracji, które można zdobyć np. przy promocji lub jako stały klient. To świetny pomysł, ponieważ osoby, które chodzą do restauracji zazwyczaj są lokalnymi klientami, a więc mogą reklamować Cię w Twoim mieście. Dzięki temu, zapewnisz sobie niemal darmową reklamę. Jednak musisz pamiętać o paru ważnych kwestiach. Po pierwsze, torby muszą być dobrej jakości. Wytrzymałe i pojemne torby są naprawdę chętnie używane, zwłaszcza przez młodych ludzi. Kolejną bardzo ważną cechą jest estetyka. Wiadomo, że nie trafisz w gusta wszystkich swoich klientów, dlatego dobrze jest, aby grafiki były minimalistyczne. Innym dobrym pomysłem będzie zaprojektowanie kilku wariantów i umożliwienie wyboru swoim klientom. Dzięki temu zwiększasz szansę, że będą nosić daną rzecz, a przy tym reklamować Twoją restaurację.
Idealnie nadadzą się dla Twoich pracowników. Fartuszki czy zapaski kelnerskie (zobacz więcej: https://www.natura.slupsk.pl/zapaski-kelnerskie/) to obowiązkowy element ubioru dla kelnerów, którzy mają ciągły kontakt z klientami. Dlatego ich ubiór i wygląd nie jest bez znaczenia. Chronią przed zabrudzeniami i stanowią element ozdobny w ubiorze. Tym bardziej, że możesz je odpowiednio zaprojektować i dostosowywać ich wygląd np. do sezonu, jaki obowiązuje. Jednakowe, estetyczne zapaski nadadzą profesjonalny wygląd Twoim kelnerom. Pracownicy stanowią bardzo ważną część wizerunku lokalu i nie powinny być lekceważone. Możesz też prowadzić osobną sprzedaż takich zapasek czy fartuszków, różniących się od tych noszonych w Twojej restauracji. Promocyjne rozdawanie takich gadżetów może się okazać świetnym pomysłem!
Choć wydaje się to być banalnym pomysłem, może być bardzo przydatne. Twoi pracownicy i tak ich potrzebują, w każdej działalności firmy przydają się kartki na notatki. Jeśli zadbasz o to, aby takie notesy produkowane były z materiałów pozyskanych z recyklingu, możesz z powodzeniem zrobić z nich świetny użytek jako gadżet reklamowy. Zostawianie ich na stolikach, aby klienci mieli do nich swobodny dostęp jest dobrym miejscem. Możesz też zaprojektować je w specjalny sposób, aby zawierały np. na okładce logo Twojej restauracji, a może nawet małe menu, które można zamówić na dowóz. Uzupełniającym pomysłem do tego będą ekologicznie wyprodukowane długopisy.
Klienci do restauracji przychodzą nie tylko dla samego zaspokojenia głodu, ale też jako rytuał społeczny. Powszechne jest zostawianie kolorowanek dla dzieci, wraz z kredkami, aby się nie nudziły. Jednak niespotykane są gadżety w podobnym stylu dla dorosłych. Ogranicza Cię tylko wyobraźnia – nie muszą to być kosztowne projekty. Ekologiczne, drewniane lub bambusowe gry, które angażują klientów i zapewniają im przyjemne spędzenie czasu w gronie bliskich to świetny i wyjątkowy pomysł.
Sztućce i słomki to elementy nieodłączne w gastronomii. Chociaż w restauracjach zupełnie normalne jest używanie sztućców, które są czyszczone i używane ponownie, przez długi czas sprawa ze słomkami wyglądała odmiennie. Aktualnie już coraz częściej spotykamy wielorazowe słomki z bambusa lub metalu, które używane są ponownie. To świetne rozwiązanie, które jest zarówno ekologiczne, jak i oszczędne.
Fot.: materiał prasowy Klienta.